Buči

Buči - v romštině znamená práci a stejně se jmenuje i žižkovské občanské sdružení, které nabízí Romům rekvalifikační kurzy v různých oborech a jehož pracovníci často dokáží pomoci i s umístěním na pracovním trhu.

Letošní ročník kurzů právě startuje ve zbrusu nových prostorách na Koněvově ulici a já měla tu čest, že jsem byla pozvána na slavnostní otevření. Před třemi týdny jsem stála před jejich dětmi, prvňáčky a přála jim krásný, pestrý a úspěšný život. Jedním dechem ale všude na těchto akcích dětem i jejich rodičům připomínám, že to jaký jejich život ve skutečnosti bude, záleží především na nich samotných a plošné rozdávání sociálních dávek nic neřeší. Jediné udržitelné, smysluplné, dlouhodobé řešení je vzdělávání Romů na všech úrovních a jejich uplatnění na trhu práce. Zjednodušeně, až ráno zazvoní budík, aby děti šly do školy, jejich rodiče do práce a večer, až se sejdou u stolu, aby si mohli vykládat, co nového se naučili a  zajímavého zažili. Pro takový cíl napnu ráda všechny síly já i všichni, kteří jsme se na slavnostním otevření nových prostor sešli. 

Autor: Gabriela Pecková | středa 25.9.2013 14:43 | karma článku: 7,95 | přečteno: 557x
  • Další články autora

Gabriela Pecková

Můj 17. listopad 1989

16.11.2014 v 12:33 | Karma: 12,97

Gabriela Pecková

Islandská inspirace

30.10.2014 v 16:55 | Karma: 5,75

Gabriela Pecková

Rozum NE, srdce ANO

19.9.2014 v 18:53 | Karma: 11,05